با مرکز حمایت از آسیب دیدگان بینایی امیدبخش آشنا شوید

مینو یثربی: مدیر مرکز حمایت از آسیب‌دیدگان بینایی امید‌بخش

0

ین مرکز از سال 1402 در محل فعلی واقع در خیابان جمهوری، خیابان ظهیرالاسلام، کوچه درویش غربی، با هدف خدمات توانبخشی به هنگام، به کودکان و نوجوانان دارای آسیب بینایی در درجه اول و آموزش والدین در جهت رشد و شکوفایی به هنگام این عزیزان، فعالیت رسمی خود را در بخشی از خیریه نورالزهرا به صورت مستقل، با مجوز از وزارت کشور با سعی و تلاش جناب آقای دکتر ریاضی و تنی چند از اساتید دانشگاه و بینایی‌سنج‌ها و متخصصین توانبخشی بینایی آغاز کرد.

ساعت کار این مرکز هر روز از ساعت 8:30 تا 4 بعدازظهر به جز پنج‌شنبه‌ها است. فعالیت‌ها و بخش‌های خدمات‌رسانی شامل: بخش معاینات بینایی، تجویز عینک، مشاوره و ارجاع به هنگام، به مراکز آموزشی و چشم‌پزشکی است.

در یکی از بخش‌ها، خدمات تربیت بینایی در اتاق تاریک با تجویز آقای دکتر ریاضی متخصص در زمینه بینایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشگر و محقق در زمینه کم‌بینایی صورت می‌گیرد و پس از آن، در صورت نیاز، مراجع، مطابق برنامه به اتاق تاریک تقویت باقیمانده سلول‌های شبکیه ویژه کودکان تا گروه سنی پنج سال ارجاع گردیده و آموزش می‌بیند؛ والدین نیز در این مرحله، در برنامه‌های آموزشی کودک حضور دارند تا بتوانند در منزل نیز به این آموزش‌ها ادامه دهند و در مرحله بعد، آموزش‌های مرکز رشد انجام می‌شود که این بخش زیر نظر روانشناس و متخصص در زمینه توانبخشی کودکان همراه با والدین، تقویت حواس، به کارگیری باقی‌مانده بینایی، تربیت بینایی، شیوه‌های به کارگیری صحیح دست‌ها، هماهنگی چشم و دست و کسب مهارت‌های زندگی متناسب با سن کودک و نوجوان آموزش داده می‌شود.

همچنین خدمات پاره وقت کار درمانی مشاوره و راهنمایی استفاده از دستگاه‌های درشت‌نما و معاینات دوره‌ای و ارزیابی میزان اثربخشی آموزش‌ها، از عمده خدمات مرکز به مراجعان است.

تلفن مؤسسه: 02177605631

تلفن روابط عمومی: 09123209731

آدرس ایمیل: lowvisioniran@gmail.com

آدرس اینستاگرام مؤسسه: @foundation_for_blind

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حاصل عبارت را در کادر بنویسید. *-- بارگیری کد امنیتی --