گزارش عملکرد انجمن نابینایان ایران: (فروردین ۱۴۰۲)

منصور شادکام: قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران

0

شما می‌توانید گزارش مکتوبی از فعالیت‌های انجمن نابینایان ایران در طول فروردین را در ادامه از نظر بگذرانید. همچنین نسخه صوتی این گزارش هم با صدای منصور شادکام در انتهای همین نوشته در اختیار شما قرار دارد.

فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه مخاطبان نسل مانا و انجمن نابینایان ایران تبریک می‌گویم و از خداوند برای همگان آرزوی قبولی طاعات و عبادات دارم. همچنین در آغاز سال نو خورشیدی آرزو می‌کنم بتوانیم با همکاری و همدلی و همراهی یکدیگر سالی پر از موفقیت را برای خود و هم‌نوعانمان رقم بزنیم. به رسم ادب، در ابتدای گزارشم از حامیان انجمن نابینایان ایران و ماهنامه نسل مانا، به‌خصوص مدیران محترم مجموعه‌های بانک مسکن، پرداخت الکترونیک سداد، پیشگامان پویا، شرکت دانش‌بنیان پکتوسو و سایر عزیزان و خیرانی که به هر شکل با انجمن همکاری کرده‌اند سپاسگزاری می‌کنم که در طول سال گذشته از فعالیت‌های ما حمایت کردند و امیدوارم این حمایت‌ها در سال آینده هم به نحو شایسته‌تری تداوم داشته باشد.

لازم است از اعضای تحریریه نسل مانا که در طول سال گذشته منظم و به‌موقع محتوای ارزنده‌ای را برای انتشار و توزیع در میان مشترکان و مراکز کتابخانه‌ای و انجمن‌های نابینایان آماده کرده‌اند، تشکر کنم و همچنین قدردان زحمات تهیه‌کننده و مجری برنامه شش نقطه هم هستیم که در طول سال گذشته تلاش‌های فراوانی کردند و برنامه‌های مناسبی را برای مخاطبان نابینا آماده و منتشر کردند. در طول سال گذشته هم در نسل مانا و هم در شش نقطه، به کرات مطالبات جامعه افراد با آسیب بینایی موضوع پیگیری خبرنگاران قرار گرفت و بار‌ها از مسئولین نسبت به خواسته‌های به‌حق نابینایان توضیح خواسته شد که در نوع خود جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم این افراد امسال هم بتوانند قدرتمند‌تر از پارسال، کار‌ها را پیش ببرند و بتوانیم با کمک این افراد، در حوزه فرهنگ اتفاقات مبارکی را رقم بزنیم.

مراسم افطاری انجمن نابینایان ایران در رستوران ارکیدهمراسم افطاری انجمن نابینایان ایران، به همت جناب آقای منوچهر هادی، کارگردان شناخته شده سینما، در رستوران ارکیده تهران برگزار شد و در این مراسم بیش از دویست نفر از اعضای انجمن، در کنار جمعی از هنرمندان و فرهیختگان و مدیران ارگان‌ها گرد هم آمدند و شبی به‌یاد‌ماندنی را رقم زدند که جا دارد از همین طریق از جناب هادی، بانی این مراسم، تشکر کنم.

همان‌طور که در گزارش قبل هم اشاره شد، حوزه فعالیت‌های فرهنگی، از جمله حوزه‌های مهم برای انجمن نابینایان ایران است و امسال هم تلاش خواهیم کرد از طریق نسل مانا و برنامه رادیویی شش نقطه، اتفاقات فرهنگی قابل توجهی را رقم بزنیم و محتوایی درخور‌تر از سال پیش برای مخاطبان نابینا تولید کنیم. همچنین سعی خواهیم کرد گردهمایی‌های مربوط به ۲۳ مهر، ۱۲ آذر، روز پدر، روز مادر و… را پر شکوه‌تر و با محتوایی غنی‌تر برگزار کنیم.

صعود گروه گشت سپید به قله سرخه‌حصار

همانطور که می‌دانید، در سال گذشته کمیته ورزشی، هنری و فرهنگی انجمن بسیار فعال بود و امسال هم این فعالیت‌ها ادامه خواهد یافت. برگزاری کلاس‌های موسیقی ازجمله برنامه‌هایی است که امسال در حوزه هنر مد نظر قرار داده‌ایم. همچنین در زمینه ورزش به فعالیت‌هایی که شروع آن به سال گذشته باز می‌گردد ادامه خواهیم داد. گلگشت‌های کوه‌نوردی ما از سال گذشته آغاز شد و در سال قبل توانستیم سه کوهپیمایی برگزار کنیم. امسال هم با پایان ماه مبارک رمضان، دوباره این گلگشت‌ها آغاز خواهد شد و همچنین کوهنوردی حرفه‌ای را هم در دستور کار کمیته ورزشی قرار خواهیم داد. راه‌اندازی سایر کمیته‌ها از جمله کمیته اشتغال، دانشجویی و دانش‌آموزی و اقتصادی نیز در دستور کار انجمن در سال جاری قرار دارد. برگزاری شایسته جشنواره ملی کتاب افراد دارای معلولیت ایران (کاما) نیز از جمله دغدغه‌هایی است که انجمن به جد در حال پیگیری آن است و امیدواریم بتوانیم به شکلی درخور آن را برگزار کنیم.

انجمن نابینایان ایران از تمامی انجمن‌ها و نهاد‌های مرتبط با امور نابینایان دعوت می‌کند تا در اداره امور نابینایان با هم همکاری و همفکری داشته باشند. با وحدت و یگانگی و همصدایی می‌توان به جایگاه‌های بهتری دست یافت و اقدامات مؤثر‌تری را رقم زد. امید است تمامی انجمن‌ها با راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی، تصمیم‌گیری در خصوص امور نابینایان را به متخصصانی از میان خود افراد نابینا بسپارند تا بهترین‌ها برای این افراد رقم بخورد. همچنین در پایان امیدواریم شاهد اتفاقات بهتری در سازمان بهزیستی باشیم و به زودی مسائلی مثل پرداخت مستمری، دیگر برای افراد دارای معلولیت دغدغه نباشد. سال گذشته شاهد عدم پرداخت عیدی و معوقات مستمری افراد دارای معلولیت از سوی بهزیستی بودیم که امیدواریم امسال این مهم هم محقق شود؛ چراکه افراد دارای معلولیت از طبقه آسیب‌پذیر جامعه هستند و مثل سایر افراد نمی‌توانند در زمان پرداخت نشدن مطالبات، با اشتغال به شغل دوم و سوم، کمبود‌ها را جبران کنند.

برای همه مخاطبان نسل مانا و اعضای انجمن نابینایان ایران و سایر افراد دارای معلولیت، سالی پر از موفقیت و بهروزی آرزو می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حاصل عبارت را در کادر بنویسید. *-- بارگیری کد امنیتی --