اطلاع‌رسانی

0

 سفر هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان به شهر سلیمانیۀ عراق

خالد اسعدی، دبیر هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان

گردهمایی هیئت نابینایان کردستان و عراق در سلیمانیه عراق

با عنایت به موافقت فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور و صدور مجوزهای لازم از طرف ارگان‌های ذی‌ربط مبنی بر انجام توافق‌نامۀ همکاری‌های ورزشی بین هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان به نمایندگی از کشور جمهوری اسلامی ایران و باشگاه ورزشی روژ شهر سلیمانیه و هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان شهر آمِد کشور ترکیه، در روز یکشنبه 24 اردیبهشت به‌همراه رئیس و تعدادی از اعضای هیئت‌رئیسۀ هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان عازم شهر سلیمانیۀ کردستان عراق شدیم. در این سفر چهار روزه که با استقبال گرم و صمیمانۀ مسئولین باشگاه روژ و مقامات محلی آغاز گردید، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده بود.

اسکان در یکی از هتل‌‌های درجه1 و بازدید از امکانات و سالن‌های ورزشی که حکومت عراق به باشگاه روژ، به‌عنوان متولی ورزش معلولین و پاراالمپیک تحویل داده است و همچنین مذاکره با ورزشکاران و مسئولین باشگاه؛ انجام مسابقۀ دوستانه و نمادین گل‌بال؛ بازدید از مؤسسۀ «روشنایی دل» و مذاکره با مسئولین آن مؤسسه در خصوص راه‌های همکاری؛ بازدید از مقبرۀ مرحوم جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید کشور عراق ازجمله این برنامه‌ها بود.

در روز پایانیِ سفر مراسم باشکوه امضای توافق‌نامه در محل سالن مدرن پاراالمپیک شهر سلیمانیه برگزار شد. در این مراسم که رئیس کمیتۀ پاراالمپیک کشور عراق و مقامات محلی و رئیس کمیته پاراالمپیک غرب آسیا حضور داشتند، در ابتدا خانم ژوان صابر اسماعیل ضمن خوشامدگویی، در خصوص اهداف این نشست سخنرانی کردند. سپس دیگر مسئولین حاضر در نشست نیز در همین رابطه به سخنرانی پرداختند. همچنین آقای دکتر صلاح یوسفی، رئیس هیئت اعزامی از جمهوری اسلامی، نیز در رابطه با اهمیت این نشست و ضرورت توسعۀ همکاری‌ها، سخنرانی مبسوطی داشتند.

در خاتمه ضمن امضای توافق‌نامۀ تنظیم شده هدایایی که از طرف حاضرین در نشست تهیه شده بود، به رسم یادبود مبادله گردید. مقرر شد مسابقات چندجانبۀ گل‌بال در شهریورماه سال جاری با حضور تیم‌های عراق، ترکیه، امارات و ایران در شهر سنندج برگزار شود.

 

کلاس‌های موسیقی مرکز رودکی

آقایان، نیما کبیر و جعفر حسینی، از مدرّسان باسابقه موسیقی، کلاس‌های آموزشی آواز سنّتی، سلفژَ صداسازی، ویولون، تار، سه‌تار و فلوت را همراه با نت‌نویسی بریل با شهریه مناسب و ۵۰٪ تخفیف برگزار می‌نمایند.

مکان: مرکز رودکی تهران            تلفن تماس: ۰۹۱۲۷۰۵۷۵۴۶


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حاصل عبارت را در کادر بنویسید. *-- بارگیری کد امنیتی --