بیمه‌ های زندگی‌، نیاز یا ضرورت

0

بیمه زندگی خاور میانه
فروش تخصصی بیمه های عمر و زندگی

اولین سؤال‌هایی که با شنیدن نام «بیمه‌های زندگی» ممکن است در ذهن هر فردی به‌وجود بیاید، این است که مزایای این نوع بیمه‌ها چیست؟ به چه علت باید بیمه زندگی داشته باشیم؟ و آیا داشتن یکی از انواع بیمه‌های زندگی ضروری است؟

اهمیت بیمه‌های زندگی زمانی مشخص می‌شود که به ضرورت وجود آن در سبد خرید خانوار پی ببریم. در‌حقیقت با خرید بیمه‌های زندگی، هر فردی با‌ارزش‌ترین سرمایه‌اش یعنی عمر خود را بیمه می‌کند. همواره ما در مسیر زندگی هنگام برخورد به مشکلات و موانع مختلف درمی‌یابیم که وجود بیمه می‌تواند در موقعیت‌های مختلف نقش بسزایی در حمایت از خانواده داشته باشد. هم‌اکنون در سرتاسر جهان، در کشورهای در‌حال‌توسعه یا توسعه‌یافته، اغلب افراد جامعه دارای یکی از انواع بیمه‌های زندگی هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند؛ اما متأسفانه مردم کشور ما آشنایی چندانی با این نوع بیمه‌ها ندارند؛ لذا در اینجا بخشی از مزایا و امتیازات بیمه‌های زندگی را معرفی می‌کنیم.

دوران بازنشستگی طلایی

در اغلب کشورهای توسعه‌یافته، بازنشستگی دوران طلایی عمر افراد تلقی می‌شود که دارای مزایای مختلفی است؛ اما در کشورهای جهان سوم، در دوران بازنشستگی افراد تحت بیشترین فشار معیشتی قرار می‌گیرند. همچنین درکشورهای توسعه‌یافته طرح‌های بازنشستگی جداگانه‌ای برای کارمندان در بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد. به‌این‌ترتیب افراد در دوران بازنشستگی خود علاوه‌بر دریافت مبالغی حقوق بازنشستگی، از مزایای طرح بیمه بازنشستگی تکمیلی بهره‌مند می‌شوند و حقوق مستمری نیز دریافت می‌کنند؛ لذا قادر خواهند بود با برخورداری از رفاه اقتصادی، از دوران بازنشستگی خود لذت ببرند. تأمین نیازهای اقتصادی و پوشش‌های بیمه‌ای، برای نابینایان نیز مانند سایر مردم جامعه بسیار حائز اهمیت است.

خوشبختانه این روزها در کشور ما هم با تأسیس شرکت‌ تخصصی بیمه‌ زندگی توسط بیمه مرکزی، محصولی در خصوص بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی ارائه شده است. این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است که هم افراد شاغل بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و هم برای زنان خانه‌دار می‌تواند منبع درآمدی ایجاد کند تا این دسته از افراد نیز مانند زنان شاغل حقوق بازنشستگی دریافت نمایند. علاوه‌بر موارد ذکر‌شده، این بیمه‌نامه می‌تواند برای دوره جوانی فرزندان از جهت تضمین درآمد و تأمین نیازهای مالی بسیار مناسب باشد. فرزندانی که این بیمه‌نامه را دارند، از سن مشخصی می‌توانند حقوق دریافت کنند یا مبلغ قابل‌توجهی را یکجا برای تأمین نیازهایی چون خرید مسکن، راه‌اندازی کسب‌و‌کار، تأمین هزینه‌های تحصیل یا ازدواج خود دریافت نمایند.

تأمین آینده فرزندان در صورت فقدان سرپرست خانواده

هر پدر و مادری تمایل دارد فرزندانش را از بهترین امکانات اجتماعی و رفاهی برخوردار سازد و آرامش و آسایش لازم را برای آنها فراهم آورد؛ اما در صورت فوت والدین، فرزندان علاوه‌بر احساس رنج عاطفی، از نظر مالی نیز تحت فشار قرار می‌گیرند. با خرید بیمه‌های زندگی، در زمان وقوع مشکلات ناشی از فقدان پدر و مادر، هزینه‌های فرزندان پوشش داده می‌شود و آینده ایشان تضمین می‌گردد.

پیرو مذاکرات و جلسات کارشناسی بین انجمن نابینایان ایران و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، تفاهم‌‌نامه همکاری به‌منظور ارائه خدمات بیمه‌های زندگی با شرایط ویژه (تخفیف۵۰ درصدی هزینه‌های بیمه‌گری) به اعضای این انجمن در سراسر کشور به امضای مهدی نوروزی، مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، و علی‌اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران، رسید. لذا تمامی نابینایان کشور می‌توانند با ثبت‌نام و خرید بیمه مستمری و بازنشستگی تکمیلی، با تماس با نماینده و مشاور رسمی بیمه زندگی خاورمیانه، آقای قدیانی با شماره تلفن 09121018115 تماس بگیرند و از مزایای این طرح برخوردار شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حاصل عبارت را در کادر بنویسید. *-- بارگیری کد امنیتی --