علی اکبر جمالی و منصور شادکام در گفتگو با آتیه‌آنلاین تشریح کرد: بررسی چالش‌های تنها ماهنامه تخصصی نابینایان کشور

0

رئیس انجمن نابینایان ایران با اشاره به تداوم انتشار ماهنامه تخصصی نسل مانا گفت: اگرچه ۳۱ شماره از   ماهنامه ویژه نابینایان به صورت منظم چاپ شده با این وجود هنوز چالش جدی پیش‌روی نسل مانا تأمین کاغذ است.
به گزارش آتیه‌آنلاین، علی‌اکبر جمالی در آستانه روز خبرنگار در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: اگرچه هزاران عنوان نشریه، مجله و روزنامه برای افراد بینا در کشور چاپ و منتشر می‌شود اما هیچ نشریه ویژه نابینایان در کشور منتشر نمی‌شد و به همین دلیل «نسل مانا» به صاحب امتیازی این انجمن به منظور جبران خلاء پیشروی جامعه نابینایان کشور سال ۱۴۰۰ متولد شد و با وجود چالش جدی گرانی کاغذ، تاکنون به صورت منظم ۳۱ شماره آن چاپ و در کشور توزیع شده است.
جمالی گفت: اگرچه گاهی اوقات و به صورت موردی از سوی وزارت ارشاد تسهیلات اندکی تحت عنوان یارانه کاغذ به «نسل مانا» تعلق می‌گیرد اما انتشار منظم ماهانه نیازمند تأمین کاغذ متناسب با هر شماره چاپ نشریه است و بنابراین اصلاً این حمایت‌ها کافی نیست.
مشکلات تأمین هزینه‌ کاغذ و چاپ
منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران نیز در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره هدف از انتشار ماهنامه تخصصی نسل مانا گفت: اولویت‌بخشی برنامه‌های فرهنگی یکی از رویکردهای دیرینه انجمن از دیرباز بوده است و خلاء نداشتن نشریه تخصصی نابینایان در کشور ما را نسبت به دریافت مجوز ماهنامه تخصصی و چاپ و انتشار ترغیب کرد.
وی افزود: از آنجایی که نهادهای مردمی امکان برخورداری از بودجه دولتی را ندارند انجمن برای تأمین هزینه‌های تولید، چاپ و انتشار ماهنامه مصائب بسیاری را تحمل می‌کند. انتشار «نسل مانا» با حمایت مالی شرکت‌های معتقد به مسئولیت اجتماعی و خیران از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون نیز بی‌وقفه فرایند تولید محتوای خبری، چاپ و توزیع آن ادامه داشته است.
شادکام دریافت یارانه کاغذ را یکی از مطالبات جدی انجمن نابینایان خواند و گفت: جا دارد که وزارت ارشاد در راستای رفع تبعیض، یارانه کاغذ و یا کاغذ یارانه‌ای در اختیار ماهنامه نسل مانا قرار دهد و باید شرایطی فراهم آورد که نابینایان در برخورداری از نشریات همانند سایر افراد جامعه از فرصت برابر برخوردار شوند.
مهین داوری

منبع: آتیه آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حاصل عبارت را در کادر بنویسید. *-- بارگیری کد امنیتی --